reklama

Mamin tajný denník (bez cenzúry) I. Ako som sa „zbytočne“ pripravovala na materstvo.

Keď sa jej návšteva opýta kde spinkáva v noci, zloží si opatrne hlavičku v obývačke na zem (a ja som presvedčená, že to robí naschvál, pretože každý sa na mňa prísne a spýtavo zahľadí zatiaľ čo ona sa šibalsky usmieva).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zásadne nekonzumuje zelené polievky. Ak jej niečo zakážete, zalamuje pri plači rukami. Akýkoľvek gurmánsky zážitok bez váhanie vypľuje rodičom do ruky a návštevu pošle domov jednoduchým gestom malým prštekom. Miluje vmiešavať jogurt do čaju holými rukami. A nakupovať mi dovolí iba v jednom obchode, pretože je na rovnakých 10 metroch štvorcových ako vláčik, čo vás za 50 centovník odvezie z bodu A do bodu A presne 5x. A keď sa nahnevá, zakusne sa do dverí. Jednoducho ma učí žiť.

Úprimne Dokonalá.Taká je moja dcéra.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poznám Ťa lepšie ako seba a predsa mám už dva roky neprekonateľnú túžbu skúmať Ťa od rána do večera bez absencií.

Odkedy si sa narodila verím v nesmrteľnosť matky a jej neviditeľný pancier v hydrodynamickom tvare. Aby som pre teba mohla každý deň prejsť aj na sveta kraj a popoludní ešte púšťať šarkana. Mojim tajným denníkom však už celé mesiace lomcuje túžba povedať Ti o svete všetko. Keď sa mi to v týchto zápiskoch raz podarí, natiahnem červený koberec, do batôžka zabalím betaglukánový sirup, francúzske makarónky s levanduľovou príchuťou, korektor Pro Longwear cache carnes a najnovšiu Apple TV. Do rúčky ti vložím kompas a papierik s presnými súradnicami, aby si chodila vždy len pomedzi dažďové kvapky a do cieľa dorazila bez škrabancov. Tak si to predstavujem:-). Režisér si ty. A ja urobím všetko preto, aby si sa medzi klapkami vlastných príbehov nekonečne usmievala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Si ako moje zväčšovacie zrkadlo a keď mi kreslíš moju podobu nikdy neklameš. Hoci sa snažím žmúriť, aby som svoje zlé vlastnosti tak detailne neochutnávala a niektoré vlastné nezdary aj naďalej alibisticky nazývala osudom. V časoch, keď bolo tvojim najhlasnejším verbálnym prejavom bublinkovanie niekde v oblasti pupka, neochvejne som tvrdila, že tvoja socializácia prebehne v jasličkách. 6 mesiacov života som vnímala ako celú večnosť a pracujúcu mamu ako rutinné pomenovanie. Milovala som detskú výživu v pohárikoch, pretože etiketa sľubovala pre tvoj veľký štart iba samé dobré veštby. V deň keď som sa s tebou prvýkrát vyšplhala po pol hodine spánku na nemocničné lôžko bol perex zápiskov v tajnom denníku plný paniky a zúfalstva. Fyzická bolesť je totiž v spojení s tvojimi slzami a mojou neslobodou iba jediným zrnkom cukru, akurát práve vo chvíli, keď chceš vypalovať plný hrniec lepkavého karamelu. Lebo som mladá, zvyknutá žiť podľa vlastných pravidiel a ešte sa vládzem vyšplhať hoci aj na tretie poschodie Nákupného centra Chodov bez eskalátora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď štetec domaľoval tvoju postavičku na môj výkres všetko sa to spustilo...Topánky s 12centimetrovým podpätkom som zatlačila hlboko do skrine s myšlienkou, že aj tak môžu za moje halluxy (dodnes sa chodím na ne tajne pozerať a snívam, že raz ma niekto nadopuje takou dávkou energie, že zostane kvapka i na chôdzu v nich a nebude ma to stáť jej tajné zásoby určené na nočné vyrezávanie tekvice, keď sa postieľka stane nepriateľom č.1), posledné drobné na účte som vytasila na výhodné trojbalenie Nutrilonu ProFutura v nádeji, že za 30 rokov som si nakúpila viac než dosť vlastných trendov aj do zásoby, vysadila som z jedálnička rožky, aby som jedla presne tak zdravo ako ty a komodu napchala všetkým ružovým, čo mali v okolí 150km od nášho domu. Knihy o hľadaní sťastia a príbehy s detektívnou zápletkou na polici šibnutím prútika zmenil hypnopôrod, lexikón prvého roku bábätka, tehotenstvo v obrázkoch a návody na hry s batoľaťom. Skrátka, materstvo ma previedlo na inú planétu ešte skôr, než ozaj prišlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priletela si vo veľkom štýle, kým som spala, očarila svojho ocka skôr než si ma vôbec objala a v mojej hlave nastala vojna lásky až za hrob, bôlu veľkosti zemeguľe a ideologickej manipulácie s nadpisom „byť mamou je úžasné“. A hoci sa to nehovorí, keď sa prvýkrát zavreli dvere za ostatnými členmi mojej starej rodiny, keď som prvýkrát stála v byte sama a ty si nariekala silou štartu prúdového lietadla, začala som plakať a pochytila ma neprekonateľná túžba rozraziť prvý únikový východ a utekať kadeľahšie (pretože sú chvíľe, keď je byť mamou všetko len nie užasné). Tento pocit ma za posledné dva roky prepadol ešte pri kolikách, raste očných zubov, nedostatku tvojho spánku aj dermatitíde,...,ale jeho intenzita slabla s rastúcou túžbou pobozkať ťa každú minútu dňa. Veď ani cestou do posilňovne sa už neusmievam, hoci na prvých stranách tvojho príbehu som sa priam hystericky rehotala akoby som práve utiekla z väznice Shawshank. Moje staré ja, tá nemama, ktorou som pôvodne bola by sa ti ospravedlnila. Ja tvrdím, že to pochopíš. Pretože na materstvo sa nedá pripraviť. Môžeš sa postaviť na štart, kúpiť si tenisky, čo tlmia dopady na zem, naštudovať terén na rôznych povrchoch, vykonať diaľkový prieskum a predsa to nebude ono...Hypnopôrod sa totiž občas zmení na cisársky rez na ktorom bude lekár neoblomne trvať pre minulé chronické uro-ťažkosti a slabú zrážanlivosť krvi, obrázkového sprievodcu ani nedočítaš, lebo spoľahlivosť stolára, ktorý sľúbil vyrobiť VČAS komodu s lienkou zlyhá a zaberie veškerý čas, kým odpískajú tvoje šestonedelie, hry s batoľaťom v skutočnosti neexistujú aj keď je ich plný internet a rodinné knižnice a vôbec...všetko je inak. Lepšie! A všetko trvá len krátko. Nech je to akokoľvek ťažké či skvelé. Materstvo je veľká vec. Neopísateľná. Náročná a jednoduchá. Budem ti o ňom pravidelne písať, aby si ho spoznala skôr, ako zistíš, čo to naozaj je. Lebo byť mamou ma učí žiť.

PS: Stále mám neprekonateľný pocit, že materstvo s tebou odštartovala moja 89-ročná babička. Ľutovala som sa. Seba aj svoje telo. A potom prišla tá najskúsenejšia žena pod slnkom, aby mi povedala: „Stiahni si to brucho niečim poriadnym, nech nevyzeráš stále ako tehotná. Aj to oblečenie si akosi dnes podcenila.“ A v tom som pochopila, že život ide ďalej:-). Len pôjde o niečo rýchlejšie.

Tvoja mama.

Ivana Nitranská

Ivana Nitranská

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekedy sa budím zamilovaná. Do života. Aj vtedy mám napriek neutíchajcemu pesimizmu pocit, že ma nezlomí nič. Kamarátka mi povedala, že jedinou chybou pesimistov a optimistov je, že sa boja pravdy. Ja som ešte taký ten človek, ktorého postavíte pred dve zlá a on si, pre istotu, vyberie obe. Moja mama to nazýva masochizmom. Ja to volám MOJE JA. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu