reklama

Rok s mužom v manželstve

Môj muž nemá na svete rád iba málo vecí - bryndzové halušky, narážanie vzťahových ľadov, nedostatok úcty a verejné ódy na lásku. A keďže miluje kokos, jablkové pité, film a tú obrovskú fazuľu, ktorú dáva do každého jedla (fakt do každého!), použijem tieto jeho radosti vo svojich riadkoch o manželstve minimálne raz. Aby mu chutili. Tieto riadky totiž v mojej mysli patria prvému roku nášho neobyčajného manželstva.

Písmo: A- | A+

Som si istá, že je neobyčajné. Skrz naskrz neobyčajné. 

Než sa ON mojim MUŽOM stal, chýbal mi takmer štvrťstoročie vo všetkých vlastných príbehoch. A asi preto má ten náš spoločný omnoho viac strán. Ešte aj riadkovanie je hustejšie.

Je prvým naozajstným mužom, akého som poznala. Dôvodov je mnoho...

Má nohu veľkosti 48 a 2/3, čo svedčí o jeho nevšednosti od päty po hlavu. Nikdy nemešká. Lebo odchádza z domu vždy skôr a má v hlave dokonalý time-management. Dokonca aj ten môj, čo vysvetľuje, že som veľkú časť života bez neho nechtiac meškala. Vždy dodrží slovo. A ak zabudne, prejde kvôli sushi na mojom tanieri napríklad aj 44km. Len preto, že to predtým dobrovoľne sľúbil...Ráno mi zamieša najlepšie ovsené vločky na svete, presvedčil ma, že rukola nie je tráva a veľká fazuľa sa hodí všade, lebo je zdravá. Naučil ma cvičiť. Teplejšie sa obliekať. Menej pracovať. Zoznámil ma s víkendom s ktorým som sa predtým často nestretávala. Rok sa ma pokúšal vyliečiť z nevyliečiteľného napríklad aj kúpou motoru do akvária (nemali sme rybky, sýtil mi zvláštnou medicínou vodu) a potom prišla naša dcéra a spolu ma z tej kaše, ktorá sa inak neúspešne lieči na urológii vytiahli. Často mi hovorí, že som krásna. Číta mi v duši a vidí aj do denníka mojich túžob, takže mi vždy kúpi krajší darček, akoby som si kúpila sama. Tuším si vedie zoznamy mojich námesačných monológov. Keď behám pod oknami s kočíkom, urobí z toho krátky film. Ukázal mi pol sveta a uprostred Ázie mi kúpil najlepšie jedlo na svete asi za 2 doláre a môj prvý kokos so slamkou. Neúnavne mi opakuje, že mám na touchpad položiť tri prsty, hoci tuší, že ten úkon bez neho nezopakujem. Keď som si kupovala šteniatko psa, ktoré mi dnes siaha snáď do pása, iba ticho (a zadumane!) sedel na lavičke a vždy keď som zodvihla od Diora hlavu, navzdory pocitom sa usmial a dnes ho chodí po polnoci venčiť, keď ho (Diora) bolí brucho z jablkového pité, ktoré mu stále podávam tajne pod stolom. Môj muž pre mňa existuje aj ako benzínová pumpa. Pretože keď už nevládzem, detekuje to a povie: "bude to dobré. uvidíš" a mne nič v tej chvíli nepomôže viac.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mala som veľa snov. O láske. O manželstve. O väčšinu z nich ma niekto pripravil. Uctievala som skutky, ktoré za veľa nestáli. Zbožňovala slová. Lipla som na načasovaní. Snívala som o rozprávkovej svadbe. Tesne po tom, ako som rezignovala na cval bieleho koňa s princom na chrbte, zbieral ten pravý v kope sena čriepky mojich divčenských fantázií. A tesne pred mojim odchodom do pôrodnice si ma tento muž vzal za ženu. Pokorili sme Guinessov svadobný rekord. Lebo 5.10.2013 sa stal najromantickejším dňom. Bez dlhých príprav, bez šiat, ktoré tvarujú osí driek a v lakovkách, ktoré mali o 2/3 čísla menej, ako by ON potreboval. Najkrajšiu obrúčku na svete som si kúpila cestou do práce a s bruchom ako balón som sa vyškriabala na most ponad železnicu, aby sme mali kratívne fotky. Bez scenára, ruka v ruke...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

365x som od vtedy znásobila svoju lásku k mužovi môjho života, ktorý s vypätím všetkých síl otočil uzáver na potrubí cez ktoré do môjho tela odvtedy bez prestávky vteká nekonečná radosť bytia. 

Dni bežia rýchlo. Svet očakáva veľké skutky. Ľudia tlieskajú iba tomu, čo sa leskne ako úspech. A v tomto veľkom kolotoči sa našiel niekto, komu denne záleží na mojom úsmeve. Kto sa mesiace zaoberá "fantómovou" bolesťou v panve nad ktorou už aj ľudia s diplomom zlomili palicu. Ten, kto sa vo víre lásky nebojí materiálnych strát a tak mi počas vinobrania prisľúbi list vlastníctva k čomukoľvek, čo vlastní sám. Muž, ktorý mi v rámci objatia jednou rukou utiera slzy z obáv a druhou tlieska nášmu spoločnému úspechu. Človek, ktorý raz sväto-sväte prisahal, že si psa nekúpi a potom mi chce bez váhania z útulku v noci ukradnúť pittbulla, pretože ho nečakane adoptovali a ja smútim. Chlap, ktorý mi za hodinu vybaví u cudzieho zubára endodonciu pod mikroskopom, lebo sa nemôže pozerať ako sa trápim. Muž, ktorý z vlastnej vôle do košíka na Champs Elysees prihodí štetec na make-up, lebo sa mi raz hodí. Manžel o ktorom sa mi ani nesnívalo...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milujem Ťa.

Pretože ma každý deň učíš, že život je iba môj, no zároveň tvoríš jeho check pointy.

Pretože ma vždy dokážeš vyslobodiť ešte aj z pasce autocenzúry.

Pretože mi neúnavne vysvetľuješ, že meditácie druhých o mojom živote nie sú dôležité.

Pretože mi vždy obsadiš miesto "pod slnkom", kým sa ja v zajatí vlastných obáv doplazím.

Milujem Ťa nielen preto, že mi denne plniš sny, ale preto, že sa nimi stávaš.

Naozajstný muž si bol už dávno. Dnes si omnoho viac.

PS: Nie, nikdy ho nikomu nedám!:-) Chcem vás totiž chrániť. Pretože je preukrutne ješitný a neznesie z mojich úst nič negatívne na jeho osobu (aj keď je to očividná pravda:-)), pretože mi kupuje iba tričká, ktoré nemaju výstrih, ale otvor na tesné prevlečenie hlavy, aby nič nebolo vidieť, stále má na stole zapnuté dva počítače (stále svietia, fakt!) a tiež preto, že keď leží na chrbte, chrápe ako medveď. Chodí do kina a je mu jedno na čo, miluje tú veľkú čudnú fazuľu, zakazuje mi kŕmiť psa dobrotami ako jablkové pité a nikdy nevráti kokosový tuk do chladničky. A ešte mnoho ďalšieho, čo je v jednom peknom balíku, ktorý som si pred rokom "kúpila". 

Ivana Nitranská

Ivana Nitranská

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekedy sa budím zamilovaná. Do života. Aj vtedy mám napriek neutíchajcemu pesimizmu pocit, že ma nezlomí nič. Kamarátka mi povedala, že jedinou chybou pesimistov a optimistov je, že sa boja pravdy. Ja som ešte taký ten človek, ktorého postavíte pred dve zlá a on si, pre istotu, vyberie obe. Moja mama to nazýva masochizmom. Ja to volám MOJE JA. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu