reklama

Na čo nám je Fejsbuk alebo Ako sociálne siete tvoria asociálov:)

Prisahám na svoju česť, že nejdem moralizovať, ani pranierovať a ako prvá pofutašujem do ulíc s transparentom "kto na fejsbuku ešte nebol, nech prvý hodí kameňom", no zároveň patrím medzi dušou starých pamätníkov, ktorí by hoci aj hneď vymenili - status za milé ústne podanie letmo zhodnocujúce aktuálnu emóciu, invájt na párty za telefonát od kamošky...že poď von a klik na "Páči sa mi to" za objatie či hoc aj nemý, ale nevirtuálny súhlas. Šak jak nám bolo dobre, kým to tak ešte bolo?! Ani 240 priateľov som nemala, ani ma nikto neštuchal (ozaj, čo to je? na čo vás niekto šťuchá? čo chce? a čo máte urobiť vy?). Aj keď...skupina "kožuch patrí tomu, kto v ňom prišiel na svet" ma tiež zlákala, mile rada sa stanem fanúšikom Toma a Jerryho a "áno, aj ja som chodila s debilom" ma fakt dosť rozosmialo. Až som sa pridala.

Písmo: A- | A+

Takže, priatelia, môj dnešný príbeh a jeho postavy síce v mojej hlave nesú typické črty súčasnej spoločnosti a jej kultúrnej úrovne, odrážajú stav medziľudskej komunikácie, ktorá pokrivkáva pod ťarchou takzvaných mass-médií a sociálnych sietí, ale veď chceli sme žiť hekticky a moderne, tak žijeme. A ja sa z toho tiež nezbláznim! Chvíľu som mala pauzu, ale na Fejsbuk sa vo veľkom vraciam. Kvôli práci. Kvôli niekoľkým fajn postavičkám. Kvôli tomu, že rodičia majú pár týždňov internet (a bol to veľký boj!) a tak keď mám absenciu medzigeneračnej výmeny názorov, môžem ju mať aspoň online. Ok, aj preto, že aj medziľudský kontakt má občas svoje nevýhody. A kvôli tomu, že chcem. Ale nie je a nebude to zmysel mojej existencie, lebo...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- som stará alebo čo...lebo som až dodnes nevedela čo je timeline profil, nedokážem sa v ňom orientovať lebo je to nejako halabala a v deň keď som pochopila, že budem adminom firemnej stránky ma prepadla panika, nič viac:) (teraz je to, samozrejme, lepšie a teším sa:))))

- píšem knihu a oveľa radšej ju píšem perom na papier, lebo viem, že sa papier svojvoľne nereštartuje a nezmaže sa mi posledná kapitola

- keď sa na niečo namotám, strávim tým hoci celý deň a kedže som workoholik doháňam prácu v noci

A ešte a konečne pre tento príbeh:

Kde bolo, tam bolo...založila si svoj profil na Fejsbuku jedna mladá žena. Ok, nech to skrátim, mne blízky človek založil profil na Fejsbuku žene, ktorá neexistuje! Ja nepoznám podrobnosti, ale tá žena mala spravovať všeobecný fanpejdž a nechcel to byť ten mne blízky človek osobne. Tak vytvoril ženu, volajme ju Sidónia, ktorá nie je. Aspoň sme si to mysleli. Sidónia má teda prezieravo zopár nejasných fotografií, dátum narodenia, pochádza z nejakého mesta a pridala sa do niekoľkých skupín typu "fedor flašík je king" (vymýšľam si)... Priatelia, je to fascinujúce. Sidónia má k dnešnému dňu viac priateľov ako mnohý z nás a pri príležitosti oslavy jej narodenín jej prišlo toľko prianí, že som iba otvárala ústa. ..."Sidka, nech si stále taká pekná a veselá, ako doteraz... " od človeka, ktorého dobre poznáte a viete, že Sidóniu nikdy nevidel (ba dokonca o nej nepočul) je asi dosť silná káva:))) Ani to nedokážem zhodnotiť. Nejaký nový fenomén! Ešte aj podľa wikipédie je internet hybnou silou sveta a sociálna sieť zase webová stránka na nadväzovanie a udržiavanie kontaktov, ale ja som si v hlave okamžite urobila podrobný rozbor toho, koľko ľudí, ktorí ma žiadali o priateľstvo za posledné dni ma pozná. Alebo potom...je fejsbuk"priateľ" to, čo si myslím?:)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No začala som každopádne...A len pre zaujímavosť som si urobila test..."na ktorú rozprávkovú postavičku sa podobáš?", štuchla som asi troch, odtagovávala som, lajkovala a zdieľala. A čo ja viem...Aj by som si dala status "idem spať", ale...možno je pochopiť ako pracuje Hubblov vesmírny teleskop počas preletu Venuše pred Slnkom jednoduchšie, ako pochopiť priateľstvá fejsbukové. Ale zase, potešilo ma moc, že na fanpejdž Trumpeter lajklo bez akéhokoľvek zásahu 18 ľudí a 8 o nej hovorí:) Tsss, stažovala som sa? Práveže - Ďakujeme vám!

Ivana Nitranská

Ivana Nitranská

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekedy sa budím zamilovaná. Do života. Aj vtedy mám napriek neutíchajcemu pesimizmu pocit, že ma nezlomí nič. Kamarátka mi povedala, že jedinou chybou pesimistov a optimistov je, že sa boja pravdy. Ja som ešte taký ten človek, ktorého postavíte pred dve zlá a on si, pre istotu, vyberie obe. Moja mama to nazýva masochizmom. Ja to volám MOJE JA. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu